dinsdag 12 maart 2013

Kralenmat

Deze kralenmatjes zijn zo fijn bij het rijgen; je pikt makkelijk je kralen op, de kralen rollen niet weg, en je blijft er niet met je naald in haken.
Alleen had ik 1 ergernisje, mijn matje schoof soms weg als ik aan het rijgen was. Nu niet meer!, dus die tip wil ik even met jullie delen.


Ik kocht een rolletjes antislip mat, knipte dat op maat, en heb dat onder mijn matje genaaid. Het is nu een antislip kralenmatje wat perfect blijft liggen op mijn tafel en het blad van mijn schootkussen.

Nog een tip voor het rijgen buiten als het straks weer mooi weer gaat worden....plak het matje op een plaatje hout of een oud snijmatje. Het matje is namelijk zo licht dat het met het geringste zuchtje wind weg kan waaien, en al je kraaltjes tussen de terrastegels uitpeuteren is nu echt niet het leukste om te doen, dat heb ik per ondervinding!

Veel rijgplezier!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!