woensdag 23 maart 2011

Slakken in de verhuis

100 dingen te doen vandaag, en vanmiddag zou ik aan bruidssieraden voor een klant zijn begonnen, maar alles liep wat uit. Met nog een uurtje te gaan dan nog een verhuiskaartje gemaakt in 'ouderwets' 3-D knipwerk.
 Zal het ronduit zeggen; ik vind die voorgekauwde 3-d vellen van tegenwoordig helemaal niets. Niet meer nadenken, knippen, plakken, en klaar. Er is niets creatiefs meer aan op de verwerking op de kaart na dan. Maar...met een beetje inzicht en creativiteit kun je meer met dat ene vel. Door slim te knippen en te plakken heb ik van dit plaatje nog voldoende over om nog een 2de kaart te kunnen maken. En die kan ook nog echt in 3-D opgebouwd worden.

Let bij het plakken van de verschillende delen maar eens op of je het ook anders kan doen dan gewoon maar foam of kit eronder doen. Kijk bv. maar eens naar de raampjes van het slakkenhuis, daar heb ik onder het raamdeel dubbelzijdig plakband gedaan, en onder de luikjes foam om ze omhoog te laten komen. Let er dan bij het plakken op dat je eerst het deel waar het dz plakband onder zit vastdrukt, en dan pas het deel waar het foam onder zit, anders heeft het deeltje onvoldoende ruimte en gaat het wringen. Bij de deur heb ik hetzelfde gedaan; deze zat vast aan de slak, ik heb hem losgesneden en zowel het slakkenekje en de zijde van de deur waar deze scharniert 'plat geplakt', en de rest met foam omhoog laten komen. Zo gaat het allemaal net meer leven en heb je geen 6 lagen nodig om diepte erin te krijgen.
De bloemetjes zijn met de Grand Calibur uit vilt gesneden, dat is een regelrechte verslaving aan het worden voor mij geloof ik. Het geeft net wat warmte aan de kaart, en je kunt er leuk mee spelen.

Poeh zeg, dat was heel lang geleden dat ik ge3deed had met knipvellen. Morgen eerst die sieraadjes gaan rijgen, en dan misschien dat 2de kaartje nog fabrieken......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!