zondag 18 december 2011

Kleine prinsesjes

Voor kleine prinsesjes met lange haren maken we mooie sieraadjes voor in het haar!
Een klant herinnerde me er laatst weer aan dat ik, in de tijd dat ik nog turnde, haar-elastiekjes opsierde met kraaltjes. Afgelopen week vroeg iemand me of ik iets leuks kon maken voor in het haar van haar 7-jarige dochter. Het is voor een speciale gelegenheid dus het mocht wat hebben, maar het mocht beslist geen klemmetje of klem zijn.



Simpel zelf te maken voor uw kleine prinsesje....
Je hebt nodig: 2 gehaakte bloemen, Swarovski toupies 3mm of facetkralen 3mm, garen en naald, een stukje lint, een stukje veterkoord, enkele kralen voor aan het veterkoord, en natuurlijk een haar-elastiekje.

Maken:
1) zet op elk bloemblad van de grote bloem een toupie of facet vast met naald en draad.
2) zet op de kleine bloem toupies of facetten rondom het hartje vast met naald en draad.
3) maak in het midden van het lint een knoopje, en steek de uiteinden van het lint door het hartje van de kleine en de grote bloem heen.
4) knoop of lus 2 stukjes veterkoord om het elastiekje heen.
5) knoop het lint met de bloem om het elastiekje heen.
6) zet kralen op de veterkoordjes, leg daaronder een knoop en trek die vast aan, knip de koordjes iets onder de knoop af.
7) knip de lintjes op de gewenste lengte af.

Voila, een mooi haarsieraadje is gemaakt; veel plezier met maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!