dinsdag 7 augustus 2012

Kerstkaartje

Oké, het is nog maar net augustus, de zomer moet zich nog echt laten zien, maar met kerstkaartjes maken kun je nniet vroeg genoeg beginnen!
Een eenvoudig kaartje, was een beetje een experimentje met de Distress Ink...
Ik gebruikte een Impressabilitie mal van spelbinders met ijsbloemen motief, en het was de bedoeling om deze te embossen op het witte karton....maar ik hanteerde een verkeerde volgorde waardoor ik hem juist erin drukte en dat heet debossen. Verandering van plan! Ik liet de mal op het karton liggen en ben aan het wrijven gegaan met de Distress Ink en het tooltje daarvoor, en dat gaf de leuke blauwe achtergrond. Het kader is met dubbelzijdig plakband schuin op de dubbele witte kaart geplakt. De bloem is een stickers welke op wit karton geplakt is, uitgesneden, en ingekleurd met Distress Ink met daarover nog wat glimmermist gemaakt met Perfect Pearls poeder. De bloem zette ik met dubbelzijdig plakband op een cirkel waarop ook de tekst kwam te staan. Het lint is ook gekleurd met Distress Ink, en vervolgens zijn ze vastgezet met splitpennetjes waar glittertjes opzitten. Cirkel op de kaart plaatsen, en klaar is de kaart!

Wit karton, een embossingmal, en Distress Ink in de kleur Faded Jeans...en voor de rest is het spelen met materialen die voor handen zijn; vooral niet te moeilijk doen!

De stickers, het karton, en het lint zijn bij De Daver Hobby & Creative in de winkel en webwinkel te vinden, maar waar zijn de mallen, de inkt en bv. de Vagabond dan te vinden? Ik kreeg die vraag meermalen en geef daar graag het antwoord op; bij mijn collega's!
Snij- en embossing mallen van nagenoeg alle merken, alsmede ook de machines daarvoor vind u bij de firma Joce te Veere. Website: jo-ce.nl
Scrapbookmaterialen en allerhande inkten zijn te vinden in de winkel en webwinkel van Scrapsjop te Grave. Website: scrapsjop.nl
Voor onze Belgische bezoekers heb ik ook een betrouwbaar adres voor scrapbookmaterialen, inkten, mallen, en bv. de Vagabond (machines enkel op bestelling). Zij kunnen terecht bij de Firma 'T Creatiefje te Wilrijk. Website: tcreatiefje.be

U vindt ons en al deze collega's binnenkort ook op het Hobby Creatief Salon te Mechelen. Hier verwelkomen wij u allen van 19 t/m 23 september met veel plezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!