maandag 29 juli 2013

Cadeaukaart/doosje

Vrijdag had ik mezelf voorgenomen om eindelijk weer eens vrij te gaan knutselen. Even geen juweeltjes rijgen, patronen tekenen, pakketjes maken, etc.! Alles lekker buiten op het terras neergezet...komt er een klant die me vraagt of ik iets leuks kan fabrieken voor een kindertraktatie. Dat werd dus vrij kuntselen met een opdracht....en dit kwam er uit mijn handen:




De mal die ik tekende past op een A4 vel kaartkarton. De randen zijn bewerkt met distress inkt, maar een stempelkussen werkt net zo goed; werk met wat er in huis is! De voorzijde is opgewerkt met scrapbookpapier, en daar kunnen dus ook gewoon restanten voor gebruikt worden, want zoveel is er niet nodig. Splitpennen, stickers, foam-tape, kantjes/bandjes/lintjes, bloemetjes....alles is bruikbaar!
Voor de hoekjes sneed ik snel 2 vierkantjes 2x2cm, schuin doormidden snijden, en voor de lichte ronding heb ik de binnenzijde van mijn rol dubbelzijdig plakband gebruikt om af te tekenen; simpel en doeltreffend :-) Voor de sluiting gaatjes gestanst met de eyeletsetter zodat de grote splitpen (8mm) er makkelijk doorheen gestoken kan worden.
De traktatie in de koffertjes heb ik met dubbelzijdig plakband aan de omgevouwen rand vastgezet, zo blijft het doosje heel als de traktatie verwijderd word.

Ga maar eens lekker aan de slag, want hieronder zet ik het malletje...
Lijn = snijlijn
Stippellijn = vouwlijn

 Veel knutsel plezier!
....en niet vergeten: De Daver Hobby & Creative is de hele zomer geopend op vrijdag en zaterdag van 10 tot 5 uur. U kunt bij ons ook een afspraak maken om een workshop te komen doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!