dinsdag 22 februari 2011

Bloemetjesdag vandaag

De zon schijnt, en ook al kun je beter binnen zijn, het ziet er vrolijk en lenterig uit. Heerlijk, de lente is helemaal mijn seizoen :-) Bij de lente horen bloemetjes, en vanochtend heb ik deze bloem in elkaar gestoken.


Voor de sterbloem heb ik 2 delen uit vilt geknipt en die op elkaar genaaid met een simpele steek. Voordat ik de laatste 2 blaadjes dichtnaaide heb ik de bloem heel lichtjes opgevuld en er een dubbelgevouwen stukje lint tussengestoken.
De bloem bovenop is een stoffen bloem gemaakt van een stofje uit het 'Tante Ema' assortiment. Ook hiervoor zijn 2 delen uit de stof geknipt, deze zijn met de goede kant op elkaar vastgestikt. 1 blaadje is daarbij opengelaten om de bloem te kunnen keren en te vullen, waarna de vulopening gedicht kan worden.
Een rondje geknipt uit vilt word het hartje. Bij het opnaaien van het hartje heb ik door de stoffen én de vilten bloem heengestoken, en het hartje nog heel lichtjes opgevuld alvorens de laatste steken te maken.
Daarna nog kraaltjes op het hartje geborduurd en voila, een vrolijke bloem is klaar.
Nog een ideetje: bevestig een stevige metaaldraad/bloemdraad tussen de vilten en de stoffen bloem en gebruik deze als plantensteker, of zet er een paar bij elkaar in een vaas.

1 opmerking:

  1. Hoi Geralda,

    Je hebt mijn mallen helemaal niet nodig, deze bloemen zijn perfect! Leuk hoor. Het was een hectische week, vandaar dat ik niet langs ben gekomen. Mail je nog wel.
    Groeten Miranda, www.laulijn.nl

    BeantwoordenVerwijderen

...ik ben altijd nieuwsgierig!