vrijdag 28 oktober 2011

2x Kaars, 2x anders

Nog 2 kaarsen, het blijft leuk die te maken en dingen uit te proberen.

Deze grijze kaars is ingetogen en toch kleurrijk. Ik heb hem in 2 voud gemaakt, eentje gaat op een schaal met wat groen er omheen naar een gedenkplaats, en de andere blijft als voorbeeld in de winkel.
De kaars is bekleed met een strook scrapbookpapier Olivia Stripe, aan de bovenrand zijn Swarovski plaksteentjes in de kleur black diamond gekleefd, en er omheen is een olijfgroen koordje geknoopt met een kraal en een bedel.


En dit....dit was een probeersel. Op internet had ik iets voorbij zien komen wat me simpel en leuk leek, dus dat moest uitgeprobeerd worden. Op een strook tissue papier, ja gewoon van een papieren zakdoekje, heb ik verschillende stempels verdeeld. Leg de bestempelde strook op de kaars en gebruik een heat-tool om de kaars te verwarmen. De bovenste waslaag smelt dan wat en je ziet dat dan door het tissue papier heenkomen waardoor dit er als het ware insmelt. Wel opletten dat je niet te lang op 1 plaats blaast, en ook niet te dicht op de kaars! Een hele leuke, simpele, en goedkope techniek om je eigen gedecoreerde kaarsen op tafel te zetten.
Laat de kaarsjes maar branden of het huis sieren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!