maandag 24 oktober 2011

Kerstkaartjes

Het moest ervan komen, zeker als je op 3 kerstbeurzen staat; het maken van kerstkaartjes.
Nu kan ik ze 1 voor 1 toevoegen, maar aangezien dit de laatste week is voordat de beurzen beginnen...doe ik ze allemaal ineens!
We gaan beginnen...


Een simpele om mee te beginnen...nu ja simpel, ik kreeg hem niet voor elkaar en heb eerst een andere versie ervan gemaakt voordat het kwartje viel. De Creatables mal Snowflake vond ik meteen al leuk toen ie binnenkwam, en die moest natuurlijk gebruikt worden. Na het stansen en embossen is het papier ingesmeerd met glitterlijm wat net dat grappige effect geeft als het licht erop valt. De snowflake is gezet op een blauwe cirkel, en dat is vastgezet op een blauwe kaart waarop een witte rechthoek geplakt is. Tekstje erop en klaar; een geschikt kaartje voor massa productie.

En dit is dan dat kaartje wat ik eerst tussendoor maakte. Dezelfde mal, andere kleurstelling en opzet. Op de foto lijkt de kleurstelling wat vaal, maar het is een chique combinatie in bordeauxrood, oudroze, en lichtroze. Op de snowflake ook weer de glitterlijm, en verder is de kaart in blokken opgewerkt. Het mooi afgewerkte organza lint geeft net die laatste finishing touch. Echt mijn stijl, zeker met die niet traditionele kleurstelling.


En toen lag het karton toch op tafel....nog eens de kleurstelling bordeaux, oudroze en lichtroze, maar een heel ander kaartje. Een combinatie van stempelen en stansen. De lieve nieuwe kleine kerststempels van Marianne design hingen me fluitend aan te kijken. Maak iets met ons, maak iets met ons....en zie hier. Het vogeltjes is gestempeld, uitgesneden, en het dasje heb ik ingevuld met de sneeuwpen zodat dit er wat wollig uitziet. Omdat ik graag dingen anders maak heb ik het sterretje gemaakt van vilt, en dat met een lintje aan het vogeltje gegeven. De takjes zijn gestanst en ge-embossed met de Creatbles mal Mistletoe. Om eerlijk te zijn vond ik die zo grof lijken, maar dat valt in de praktijk heel erg mee! Op de besjes enkele Swarovski strassjes geplakt om het bordeauxrood te laten terugkomen. Passend tekstje, et voila!


Een stempeltje van vorig jaar, maar het is me al die tijd blijven trekken. Ik stempelde het op een witte rechthoek, en nog een tweede op een vel wit karton. Eerst de 1ste stempel kleuren; ik kleurde het boompje, de bloempot en het mandje met Letra markers, en om het stempeltje heen wat geaquarelleerd met stempelinkt op waterbasis. Het 2de stempeltje uitgesneden en ingekleurd met de Letra markers, en alles wat bont moest lijken ingevuld met de sneeuwpen. Door het 2de stempeltje verhoogd op de eerste te kleven ontstaat een diepte effect. Ik was van plan om er een blauw - wit kaartje van te fabrieken, dus hoppa een blauwe rechthoek eronder....en toen kwam het voor geen meter uit op wit! Per toeval belandde het hele geval op het lichtbruine karton wat er nog lag van het gestempelde vogeltje, en dat bleek een goed contrast te zijn. Zo zie je dat niets van tevoren vast ligt....

Dat waren ze dan, 4 heel verschillende kerstkaartjes. En zien jullie dat er iets niet klopt aan dat laatste kaartje? Ik zag het pas op de foto, maar er is iets wat ik vergeten ben...
Veel plezier met het maken van jullie kerstkaartjes! Ik zal ze dit jaar eens niet maken, echt wel origineel van mijn kant om een zelf gekochte te sturen :-o

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!