donderdag 10 mei 2012

3-luik: 2de kaart in Olijf-Paars

Vandaag de 2de kaart van het 3-luik; eentje met een niet zo leuk onderwerp, maar we hebben ze zo nu en dan nodig.


Als basis gebruikte ik een kaart in de tint olijfgroen waarop een passend wit vlak is gesneden.
Uit het witte vlak sneed ik een tekstvak passend voor de tekst. (Nu ja, ik moest het vlak nog aanpassen toen het vlak al op de kaart zat; foutje!)
De grote pluisbloem is gestanst uit olijfkleurig karton, en de 2 kleinere pluisbloemen uit lila en paars karton.
Met dubbelzijdig plakband zijn de olijf en paarse pluisbloemen direkt op het witte vlak gekleefd. Van de lila bloem is het steeltje afgesneden en deze is met het dubbelzijdig plakband op de groene bloem gekleefd.
Het lintje kleurde ik met distress inkt in de bijpassende kleur, en dat is heel simpel te doen: wit satijnlintje nat maken, onder de distress pad doortrekken, drogen met de heat tool, en klaar!
Met kleine drupjes sieradenlijm is het lintje onderop de kaart gekleefd, met daarop nog een klein paars en wit bloemetjes welke op elkaar zijn gezet.
De stickertekst zette ik weer met het Magic tape van het vel netjes over in het tekstvak.

Een kaartje wat je om de reden nooit zou willen versturen, maar wel een mooi sereen kaartje waar zorg en aandacht aan is besteed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!