vrijdag 11 mei 2012

3-luik: 3de kaart in Paars - Lila

De 3de kaart uit het 3-luik, en dat is er weer eentje met een vrolijk onderwerp ;-)
Bij deze ben ik een beetje aan het experimenteren geweest, alleen is dat op de foto niet echt zichtbaar dus ik hoop dat ik het in het kort in de uitleg kan vatten.


Als basis wederom een paarse kaart met daarop een passend wit vlak waaruit een tekstvak gesneden is.
Maar voordat ik het witte vlak op de kaart kleefde heb ik er eerst een hartje op ge-debossed, ofwel erin gedrukt. Hiervoor heb ik eerst 2 hartjes gestanst uit restantjes karton en deze op elkaar gekleefd. Op de plaatst waar het lila hart te zien is heb ik ge-debossed door de op elkaar gekleefde hartjes als mal op mijn plaat te leggen, het witte vlak hier met de goede zijde naar onder erop te leggen, gevolgd door embossing matje en embossingplaat, en door de machine halen maar. De lijnen van het hartje zitten nu in het karton gedrukt.
Nu kan het witte vlak met dubbelzijdig plakband op de kaart gekleefd worden.
Ik stanste 3 hartjes; 1 uit lila karton, 1 uit olijf karton, en 1 uit wit karton.
Het lila hartje is met sieradenlijm in het hartje wat op het vlak ge-debossed is gekleefd, hierdoor lijkt het in het karton te liggen wat een leuk effect geeft.
Het olijfgroene hartje kleefde ik met sieradenlijm op het witte hartje, en dit is dan op de kaart geplaatst. Het witte hartje erachter zorgt ervoor dat er wat meer diepte effect ontstaat in het zien van het lila door het raster.
De lintjes zijn gekleurd met distress inkt en met sieradenlijm op de kaart gekleefd.
De 2 kleine witte bloemetjes op de hartjes verhullen de uiteinden van de lintjes perfect, en deze zijn ook met sieradenlijm op hun plaats gekleefd.
Als laatste is de tekst weer netjes met behulp van Magic tape overgezet in het tekstvak, en klaar!

Dit was het laatste kaartje van mijn 3-luik. Ik gebruikte verschillende mallen, maar wat telkens terug te zien is zijn de kleine bloemetjes en dezelfde 4 kleuren karton.

Lekker spelen met kleurcombinaties en materialen, het blijft telkens weer een uitdaging!
Wilt u de kaartjes liever kant-en-klaar kopen wanneer u deze nodig heeft dan kan dat natuurlijk ook; in de winkel in Kerk-Avezaath vindt u diverse handgemaakte kaartjes met net beetje extra.
U vindt De Daver Hobby & Creative aan de Daver 8 te Kerk-Avezaath, en dat is vlakbij Brasserie NU.
De winkel is geopend op woensdag t/m vrijdag van 13:00 uur tot 17:00 uur, en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!