donderdag 7 februari 2013

Een bloemetje cadeau

Was er meteen weg van toen ik deze houten labels met glazen buisje waarin een bloemetje gezet kan worden zag. Dacht direkt aan dingen als 'leuk klein cadeautje', 'kleine gift voor een zieke', 'naamkaartjes op de gedekte tafel', 'knutselidee voor kinderfeestjes'...en zo nog wat opties.

Ben er al snel even tussendoor mee aan de knutsel geweest, en maakte van dit...
....dit plaatje van een label!

Veel materiaal is er niet voor nodig om in een handomdraai iets leuks en passends voor de gelegenheid te maken.

Voor dit label gerbruikte ik een restje BoBunny papier Kitchen spice sesame, en dat is veruit mijn favoriete papier, dat is waar. Op de achterzijde tekende ik het label over (inclusief het gaatje) en knipte het langs de buitenranden uit. In het rondje waar het buisje in gaat prikte ik in het midden een gaatje en knipte lamellen tot aan de getekende rand. Met dubbelzijdig plakband kan het papieren label op het hout bevestigd worden. De lamellen in het gaatje vouwen, en dan kan het versieren beginnen. Voor de tekst sneed ik een stukje karton, daaronder een stukje scrapbook papier, en 2 stukjes kant (Lisa ecru) kwamen aan de rand te zitten. Uit een restantje scrapbook papier enkele bloemen geknipt, verhoogt met een stukje foam-tape zijn die opgekleeft, en in het hartje kwam een strassje voor een subtiel bling effect. Rondom de houten buitenrand kleefde ik met sieradenlijm hetzelfde kantje als welke op het label is gebruikt. Dan nog de tekst op het label, en klaar!
Dit smaakt naar meer! De setjes van houten label met glazen buisje zijn nu toegevoegd in de webshop, maar kunnen vanwege het glas enkel per pakketpost verzonden worden. Natuurlijk zijn ze ook in onze winkel én op de komende beurzen bij ons verkrijgbaar. Ik zeg...absoluut creatief vertier en plezier, en mogelijkheden te over met dit leuke item!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

...ik ben altijd nieuwsgierig!